Wednesday, December 17, 2008

Charger Laptop Aku Yang Rosak

Sedihnya beteri laptop aku da rosak, tuh yang macam malas jerk nak update blog nih, semalam aku pergi kemaman, kononnya nak beli charger baru la kan, pergi cari punya pergi cari ..aku pon pergi la tanya dia ada ke tidak charger jenis laptop aku nih, orang tuh pun call la tanya saper entah, dia cakap ada tapi kene tempah dulu, nak tak nak 2 m inggu baru sampai dan harga nya maunya dia cakap 200-300 mak aiii!! mahal nya dalam hati aku, biar tul kedai nih, nak tipu aku pun agak2 la sebab kawan aku pun baru gak beli charger laptop baru dalam RM 100 lebih jer, aku pun cakap tak aper la, lagi pun tak ada untuk sekarang...sema gak lari 2 minggu masuk belajar balik gak kan. So aku pun ke kedai lain plak, dia pun cakap ada..so aku cakap ler nak charger port nyer macam ni..aku ingat kan da betul la kan..so aku pun tanya la harga nyer berapa

berapa harga dia erk- 180
leh kurang lagi tak- kasi 160
boleh la aku jawab pon
tp kalau saya pasang kat laptop saya tak leh..saya datang balik tukar ya
ok..

so aku pun beli la charger tuh kan..lepas tuh aku, adik aku dan jugak mak sedara aku pun pergi la makan KFC, mak sedara aku belanja..belasah jerk la..lepas2 order semua..aku makan seketul jerk ayam.. aku pun tengok balik charger tuh, macam bukan jerk charger aku ni.aku cakap ler kat adik aku, rasanyer lubang kat port dia besar skit, ni yang beli ni kecik ler, x muat ler..sebab semalam sebelum aku beli aku da tgk charger laptop adik aku, kecik skit dan x muat kalau nak masuk laptop aku nih..so aku suruh ler adik aku tunggu kejap ngan mak sedara aku, aku pun belari balik pergi kedai tadi

salam bang..saya rasa nih bukan jenis laptop saya la...toukei kedai kot tgk..dia cakap yer la, ni bukan...salah sorang dari diaorg menyampuk..

awak try dulu, nnti kalau tak dapat awak datang balik tukar- umah saya jauh,bukannya dekat, kalau umah kat sini boleh la datang balik

umah awak kat mane-bukan kat kemaman,tp kat kerteh..30 minit plak nak datang sini

awak tengok la nih..yang ni beso yang ni kecik tak kan sama plak- bos dia suruh cari la charger lain yang sama ngan yang aku bawa kan..

rupanyer pekerja dia tuh..tgk power dia berapa..mmg la kebanyakkan charger beteri 240 aku da cakap tengok ler port dia beso mane..naik hangin gak ler ..sabo jerk ler dalam hati..hanya tuhan yang tahu..aku sorang dia 4 orang..heheeh

lepas dia cari2 x jumpa jenis charger laptop aku nak kan, aku pun cakap kat dia camni

maaf ler bukan salah saya..dan bukan saya tak nak beli..dah sebab tak der kan..so saya nak balik la duit saya erk..malu gak..hahah tp nak buat camner..kalau beli pun nak kasi saper charger tuh..

dia pun bagi balik ler duit aku..

sekrang ni da tak dapat update sangat blog..sebab charger me rosak..nanti da masuk belajar nak try cari kat melaka tak pun nak turun kL cari..

cedih2 terpaksa kuar duit lagi..huhuhu..sabo jerk la..da la sekarang ekonomi tak stabil..effect kat aku jugak upanya..hehehe

No comments: