Sunday, December 7, 2008

Cerita Sedih Sehari Hari Raya Adiladha

pagi ini aku bangun tido awal sangat, lepas sahaja solat subuh entah kenapa pagi ini mata memang tak mengantuk, so aku tengok lah citer kat tb berapa entah, tajuk citer tuh aku atau dia. Ok lah lepas dari tengok tuh ada plak call masuk..saper la pagi2 call aku nih, dia plak suruh aku teka saper dia, mane la aku nak tau saper dia tuh, karang salah teka susah plak, last-last dia bagi clue kat aku budak optimal(tempat aku prtical dulu) ehh saper plak nih, main2 plak dia ni, aku tanya lagi budak prtical ker, ehh tak adalah, aduh kene mikir lagi saper plak dia nih..last2 dia cakap jugak dia saper rupanya abg peja(satu ofis dengan dia la) dah setahun lebih aku dengan dia tak bertanya kabo, memang la dah aku tukar no tel kan, memang tak adalah no aku kan, sebab masa tukar no tel dulu aku lupa nak cakap kat dia, sembang punya la sembang, mak aku cakap ada orang cari aku, kawan aku, saper plak erk pagi2 macam ni pun ada orang cari, tapi time tuh tak adalah pagi sangat pun dah jam 10.00 pagi, dia suruh aku bersiap sebab jam 12.00 pm dia datang umah ambik aku bawa pergi ke kuala terengganu , aku kene jumpa jpj, aper plak salah aku kan sampai kene g kuala terengganu jumpa jpj nih, aku pun mandi, lepas aja mandi siap2 dan makan jap, lepas makan da nak kul 12 aku tunggu la orang ajar aku tuh nama dia kak ani, so tunggu kak ani tuh la datang ambik, letih jugak duk tunggu nih, kul 12.15 baru la dia datang. Dalam perjalanan ke Kuala Terengganu satu kemalangan telah berlaku, iaitu dekat jambatan kerteh, pajero jatuh dalam sungai sebab pajero tuh terbabas, aku pun macam nak tengok, tapi bukan aku yang bawa kete kan, kita penumpang jerk so tak yah la gatal-gatal nak nengok kan, kak ani cakap jom nengok accident jap, aku pun turun dari kerete dan mmg tak nampak pun pajero tuh sebab duk dalam sungai da..tenggelam..cedih pun ada gak..esok da la hari raya kan, dengar citer plak sorang terselamat dan sorang lagi masih dalam proses pencarian, keadaan bertambah rumit plak sebab tetiba hujan turun berserta ngan angin, nasib baik la aku turun dan duk bawah jambatan plak, ramai sangat orang yang nak tau perkembangan, sorang penyelam persendirian bersama penyelam bomba turun menyelam dalam sungai untuk mengesan pajero dan mencari seorg lagi mangsa yang ada dalam pajero tuh, dalam hati aku berdoa agar sorang lagi mangsa dijumpai, dari kul 12.30 sampai la jam 3.45 aku duk kat tempat accident, untuk ke terengganu jumpa jpj terpaksa la dibatalkan memandagkan hari pun hujan lebat gak, so kalau aku pergi pun mungkin akan beraya kat tepi jalan kot, sebab dengo kata air naik kat marang, berbalik kes kemalangan tadi, krenn pun datang la ngan jentera nya..penyelam dari kdrp ngan penyelam bomba masuk balik menyelam dalam sungai tuh untuk ikat tali kren supaya pajero tuh dapat naik keatas, masa kren angkat pajero tuh tetiba mayat sorang lagi kawannya ada di pintu belakang, orang ramai menjerit orang tuh..ada orang tuh..ada orang tuh, tetiba mayat tuh pun jatuh balik kedalam sungai, masa tuh pun aku geram jugak, sebab bomba duk tengok je, x der la nak g selamatkan mayat tuh dari hanyut..sedih nyer x terperi..menggigil jap tengok mayat nyer..dah nak kul 4 aku pun balik la..dalam keadaan ujan nyer dah la tak bawa payong..berlari2 ke kerete....semalam abg dan adik ku bercerita yang mak kepada mangsa bermimpi yang mayat anaknyer ada tersangkut pada batu, dan alhamdulilah pagi tadi adik ku cakap yang mayat anaknya telah dijumpa..

2 comments:

»-((¯`»pGe46«´¯))-» said...

innalillahi wainna ilai hirojiunnnnn...

sian dia kan ina...da sampai ajalnya...mati mcm tu lak..tapi smua tu dijadikan kekuatan buat ina agar sentiasa mengingati mati...moga ina sentiasa jadi dak baik n saya sentiasa mengagumi ina seperti mana yg saya pernah lihat dulu..cara ina buat saya betol2 rasa respek gile kat ina.. anyway g jpj nak watpe agi..amek lesen moto ke..hua hua..hahhaa

ina_lina said...

hahaha g jpj tuh bukan ambik lesen..entah yang tukang ajor tuh cakap jpj nak jumpa..lesen ina lum siap lagi
hehehe
sabo jerk la