Friday, February 20, 2009

UBAH DIRI BINALAH REALITI

Ketika lepas bebas di alam remaja

Impianku tidak mengenal batasan

Aku ingin MENGUBAH DUNIA

Bila usia meningkat dewasa

Dan aku semakin matang

Ku sedari...

Rupanya dunia tidak berubah

Lalu aku bataskan jangkaan

Memadailah jika aku dapat MENGUBAH NEGARA

Namun ini juga belum kesampaian

Di usia senja... .

Pilihan terakhirku ialah

Untuk MENGUBAH KELUARGA

Dan mereka yang terdekat

Malangnya... .

Mereka juga tidak mampu ku ubah

Kini di pembaringan menanti maut

Baru kusedari (mungkin buat kali pertama)

Andainya dahulu yang pertama

Ku ubah adalah DIRI SENDIRI

Dengan menjadi teladan yang baik

Pasti aku dapatMENGUBAHKELUARGA

Lantas... .

Dengan sokongan dan dorongan semangat mereka

Aku pasti mampu MENGUBAH NEGARA

Dan siapa tahu... ..

Mungkin juga aku mampu

MENGUBAH DUNIA

No comments: