Monday, December 26, 2011

5 sebab aku suka membawa basikal untuk bersiar-siar

Assalamualaikum, 5 sebab aku lebih suka menaiki basikal untuk bersiar siar, antara sebab-sebabnya ialah:

1. Aku lebih suka tidur apabila aku jadi menumpang, sebab kalau memandu macam mana nak tidur? tak kan dengan pemandu-pemandu sekali tidur kot, lain plak jadinya nanti..

2. Aku lebih suka melayan perasaan dengan melihat pemandangan ciptaan allah..kalau aku yang memandu sudah pasti aku mesti khuyuk memandang lurus dengan sekali sekala melemparkan pandangaan kiri atau kanan dan juga lurus tanpa dapat monoleh ke belakang.

3. Aku kalau bawa kereta memang tak bawa laju, bila dah tak bawa laju, pemandu di belakang aku asyik duk follow dekat-dekat bila dah follow dekat-dekat aku jadi trauma sedikit, mula la duk membebel sensorg, weh cepat la potong, dah tahu aku lambat, tak nak potong plak, potong la kalau berani chewah berlagak konon :)

4. Bila aku bawa kereta, bila nak parking, mula la mengelabah tak tentu pasal, nak-nak kalau orang tunggu belakang..haishh, pernah masa praktikal dulu, masuk parking tup-tup kereta aku plak bergesek pada tiang, haisshh mau tak malu, semua pandang..aku duk vrummmm...vrumm...alamak macam mana ni entah macam mana alhamdulilah terlepas gak dari gesek, then balik rumah aku terpaksa berbohong sunat, buat-buat tak perasan kenapa pintu kereta kepek, dan aku akan parking jauh sikit dari rumah :)  tapi abah masih perasan, kenapa pintu kereta tuh? hah kenapa plak? kat mana? tak ada apa-apa pun :) hehehe takut sebenarnya :) tapi sekejap je la aku akan buat macam tuh untuk bersedia kene marah :) hehehe ok tak cara aku, last2 bila abang aku balik dia sudah agak apa sebabnya, ni mesti kes tak lepas parking nih :) terus senyum sambil jawab, tadi takut nak bagitau..hehe :) last-last bagitau hal sebenarnya :)

5. Pergi kerja awal untuk  parking, bukan nak berebut parking, tapi nak ambik fell masa parking, pergi awal dapat elak dari aku diketawakan oleh manusia-manusia yang memang dah expert bab parking-parking ni,  masa tima praktikal la, sekaraang suam-suam air jek dah xpert dah bab parking kot :) teringat masa time praktikal, siap ada orang tunggu tengok aku parking betul ke idak, mana tak berdebar dah ada orang tunggu, dah tahu aku bukan reti sangat pun buat reverse parking sampai satu tahap aku cakap nak parking biasa je la, malas nak buat reverse-reverse tapi malu plak, malu sebab takut kene announce..heheh  , tapi sekarang da expert dah..haha expert konon, export ada arr :) ada sekali tuh aku asyik depan, belakang, tepi, kanan semua tak kene dan-dan dia suruh turun dan dia tolong baiki kedudukan, tapi aku tengok dia pun fail jugak..hehehe :)  tapi apa-apa pun terima kasih

.

No comments: