Saturday, November 28, 2009

Satu Hari AdilAdha

assalamualaikum...hari ini merupakan hari raya adiladha kan..apa aktiviti yang saya buat erk? yang pasti nya saya bangun awal pagi..Orang kedua bangun selepas mak saya bangun..warg2..seronok bangun awal2 nih..apa yang seronoknya semalam dengan malasnya saya tak bergosok baju dan tidak menyiapkan kelengkapan untuk pergi solat adiladha..warg2..so memang kene bangun awal la kan....selepas subuh jerk aku mula mencari baju raya yang mane nak saya pakai(saya jenis yang suka gosok baju banyak2 dan pilih mane yang berkenan) warg2..kemudiannya mak saya suh saya gosok baju abang dan abah..warg3 dengan rajin dan baik hati nya anak abah dan adik abang nih tolong la gosokkan baju untuk diaorg..lepas tuh mak bagi lagi saya gosok telekung solat mak..hehehe ngan rajin sekali lagi gosok baju mak...warg2 kalau bab gosok memang saya sorang yang sangat teliti..tak suka kedut2..memang A la untuk sabject mengosok2 nih(walaupon belajar dalam bidang lain) warg2 dengan tak mandinya mak saya duk bising suruh saya mandi dengan cepat..mak saya duk luar bilik air asyik duk time jam..bagus betul mak(cayang mak muahs..muaah..) siap 5 minut mak duk time jam..hehee me kasih mak sebab mak takut saya lewat pergi solat adiladha..selepas selesainya kami pon melangkah la ke solat untuk solat adiladha..warg2 selepas semuanya selesai saya dalam keadaan yang mengantuk la jugak dengan kutbah adiladha mengenai pergobanan nabi Ibrahim terhadap anak kesayangnya anak nabi Ismail..begitulah juga pergorbanan kedua-dua ibu bapa kita yang tidak mengenal erti lelah untuk membesarkan kita.. Selepas zohor kami g Shooping..warg2 saya memang suka bab2 shooping nih...pulak tuh hari nih adalah perbukaan giant terbaru kt mesramall lagi la semua barang murah2..rasa nak beli semua jerk..tapi tak baik membazir(chewah..esk saya ingin beraya ke kuala terengganu..warg2 mesti seronok..x sabarnya menunggu hari esk :)

No comments: