Tuesday, March 1, 2011

Kerja kat Mana Sekarang?

Assalamualaikum bila dah abis belajar mesti ramai yang akan tanya, termasuk jiran, kawan mak, saudara mara, kawan kakak, kawan adik, kawan abang dan juga kawan-kawan kita sendiri, semua nak tahu di mana kerja sekarang, mungkin lepas habis belajar wajib  dapat kerja agaknya, dan  bila orang tanya aku pasal kerja, jangan ragu dengan rezeki Allah, kerana rezeki Allah pasti akan ada, jawapan aku mudah aje belum ada rezek, insyaAllah ada rezeki adalah nanti, bukan tak berusaha mencari kan, yakin dengan janji Allah pasti akan ada, dan bila kawan-kawan mak aku tanya pasal anaknya yang sorang lagi duk tanam anggur kat rumah, mak aku tolong jawab yang aku baru je abis belaja, tak sampai sebulan lagi pun :) hehehe terima kasih mak, dan ramai orang akan tanya, tak cari kerja kat KL ker? wajib ker cari kerja kt KL? aku pun tak paham la, apa yang best sangat KL tuh ehh?? dah mak abah saya suruh cari kerja dalam terengganu dulu, kalau leh dekat-dekat dengan umah, leh ulang alik hari-hari, saya kan masih dibawah jagaan mak abah saya, so biar la diaorg yang putuskan dimana saya patut bekerja :) -sekian 

No comments: