Friday, March 11, 2011

Bila nak kahwin??

Assalamualaikum, tetiba terpikir pasal kahwin? ramai yang dah tanya bila nak kahwin :) saya akan tersenyum, insyaAllah, kalau dulu jawapan aku mungkin lambat lagi , itu dulu sekarang aku dah besar, sesiapa yang tanya tuh, jangan asyik tanya jek tolong carikan untuk saya juga ya, mudah-mudahan cepat jodoh saya :) aminnnn :), kata kawan ku, untuk mencari seorang teman hidup khusunya pada wanita, tengok dulu lelaki dari segi agamanya macam mane, solat macam mana? puasa plak macam mane? akhalaknya pula bagaimana yer. Tapi layakkah aku?? untuk dapatkan yang soleh, anda mesti solehah bukan?? tapi aku? aku manusia biasa sahaja, yang banyak kelemahan serta kekurangan, aku juga punya kekurangan seperti kamu, tapi kita sama-sama berubah untuk lebih baik, untuk Allah sukakan kita...sekian :)

No comments: