Wednesday, November 26, 2008

MeLAkA




Gambar ni aku ambik masa mak dan abah juga adik bongsu aku datang menghantar aku ke melaka..terima kasih abah dan mak.. tetiba teringat hari pendaftaran, sebelum pergi daftar malam tuh aku tido di K*NG H**** naik menyampah aku dengan pengurusan hotel tersebut, ada ker patut masa tuh da time subuh, aku bangun awal la kan, sebab nya nak mandi nak solat subuh, dan terus pergi buat pendaftaran..tetiba air dalam bilik air tiada, aku pun call operator bertanyakan kenapa air tiada, dia maklum kan aku dalam pukul 8 nanti akan ada air macam biasa sebabnyer hotel tersebut teleh buat penyelengaraan, tunggu dan punya la tunggu air tak ada jugak,aku ambik keputusan turun bawah dan bertanya face to face, mcm la berani sangat, tapi takut lewat la, hari first kan, si hawa ni 2-3 kali da duk sms, bertnya kan bila aku nak sampai, sian hawa masa tuh sensorg2..hehehe maaf ya hawa ada kesulitan yang tidak dapat dielakkan, semua sudah selesai abah ajak pergi makan pagi, aku hanya minum air tea o ais limau,hehe pagi2 pun minum ais limau, dan x makan, perut x terasa lapar, entah naper, selepas selesai makan pagi, abah terus bawa untuk pergi buat pendaftaran, rupa2 nya abah silap, dan aku jugak turut silap sebabnya telah pergi ke kempus induk, masa di pintu gard kempus induk tuh, abah bertanya kan tempat pendaftaran, rupa2 nya bukan kat situ, terpaksa pusing balik dan cari kempus industri, akhirnya jumpa jugak setelah beberapa kali abah bertanyakan orang dikawasan itu dan jumpa la kampus industri, selepas itu mak dan adik bongsu aku(amri) tunggu dalam kerete, abah temankan aku untuk buat pendaftaran, aku tengok dari jauh ramai jugak yang daftar untuk hari ini, tut2 aku lupa plak bawa pen, sebab sebelum aku daftar aku tukar beg, last2 sekali aku pergi beratur, bila time aku banyak plak org yang jaga kaunter tanya aku, aku da mula nervous dan tangan da mula ketar, sampaikan nak ambik sijil dan surat tawaran masa hulurkan pada orang yang bertugas di kaunter tersebut, mula terketar2, dan abg yang menjaga kaunter tuh perasan, dia cakap kamu dari diploma kan, nak ambik degree kenapa mesti takut, bukan dia makan org pun, memang la dia x makan aku, tapi soalan dia pelik membuatkan aku takut,ada ker dia tanya....
awak datang ngan saper-aku jawab la ngan abah mak dan adik

awak sampai sini bila-semalam da

awak orang mane-terengganu

mane mak ayah awak?- ada kat luar

saya nak tengok reslut spm awak?-nak tengok result spm kenapa?pelik gak

lepas dia da tanya aku macam2 dia tanya nama aku..
saper nama awak? nurbazlina awalludin ahmad

ooo nama awak tidak ada dalam ni pun, huhuhu boleh plak dia main2 gitu, dia cakap ker nama awak zaiti? khainizah?(nama kawan2 aku yang dapat satu kos) aku cakap tuh bukan nama saya, saya pun tak tau la kenapa nama saya tidak ada, yang pasti saya ada surat tawaran..ehehehe

passtu abang tuh cakap, dia sajer jerk la naik main2..main2 bertempat gak ..mentang2 la aku budak baru..da kene buli, tp kalau ingat kan kelakar gak tangan aku yang terketar2 abg tuh main sound jerk depan org ramai..hehehe dengan tidak bawa pen nya..aku cari idea mcm mane la aku nak tulis ni, kebetulan ada sorang budak cina, aku pun tego dia, dengan muka tak malu, kebetulan mak dia ada tepi aku tuh, dengan selamba badak aku tanya nama dia.

awak nama saper erk- aper entah nama, susah la nak type nama dia panjang sangt

awak dapat kos aper kat sini- pengkalan data

dulu awak belajar kat mane-stpm

awak orang mane-johor baharu
awak ada pen lebih tak?- ada
boleh saya pinjam tak?-boleh
kalau saya tak jumpa awak? awak bagi jer la pen ni kat saya yer?-ok boleh

akhirnya aku jumpa gak dia untuk kali yang keberapa entah, dan aku pulangkan balik pen nya..terima kasih kalau x silap nama dia ling sebab dalam time aku debor campur nya kelam kabut masih ada sudi tolong pinjamkan aku pen..sampailah sekarang bila aku jumpa ling lagi aku akan tegor dia dan senyum kat dia.

No comments: